کد خبر: ۱۰۳۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ 02 March 2022

به گزارش تابناک یزد عالیه مهرابی، رتبه نخست بخش شعر بزرگسال - کلاسیک جشنواره بین المللی شعر فجر، با اشاره مضمون غزلیات مجموعه "آنیماه" گفت: آنیماه مجموعه منتخبی از غزل‌هاییست که در سال‌های 94 تا 98 سروده‌ام. این مجموعه که با همکاری نشر سوره مهر منتشر شد؛ غزل‌هایی با مضامین متفاوت و متنوع از اجتماعی و اعتراضی گرفته تا آیینی و پایداری و حتی غزل عاشقانه را در برگرفته است.
مهرابی با بیان اینکه خود را محدود به اشعار آیینی نکرده است؛ اظهار داشت: 4 کتاب از 7 کتاب منتشر شده من، کتاب‌های آیینی هستند و به این‌خاطر می‌توان مرا بیشتر با اشعار آیینی به یاد آورد. اما به طور کل شعر برای من دروازه ای است برای بیدار کردن وجدان‌ها و اگر لازم می‌دانستم تا با کلام شعر و ادب، مفهومی را منتقل کنم که وجدانی را بیدار کند؛ این کار را انجام داده و خودم را محدود به موضوعیت آیینی نکرده‌ام.
وی در آخر راجع به مفهوم شعری سروده‌های خود این چنین گفت: در جهان بینی منتخب هر شخص، هزاران مفاهیم برای انتقال وجود دارد و برای نشر این مفاهیم در ادبیات نیز هزاران هزار ژانر. غایت و مقصود برایم بیداری و آگاه بخشی است از هر طریقی که جان کلام برساند.
وی در ادامه تصریح کرد: ژانر اجتماعی اعتراضی برای بیدار کردن وجدان مدیریتی استفاده شده است؛ اشعار آیینی برای روحیه توسل و تزریق امید به جان مخاطب سروده شده اند؛ غزل‌های عاشقانه‌ام در پی همراهی با عشاق و عشق نجیب و پاک بوده و اشعار پایداری و مقاومتی را نیز جهت صدور روحیه پایداری و مقاومت سروده ام.
شایان ذکر است کتاب شعر «آنیماه» اثر عالیه مهرابی بانوی شاعر استان یزد توانست رتبه اول شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «شعر فجر» را کسب کند. اعضای هیئت داوران در گروه «شعر کلاسیک» کتاب‌های آنیماه اثر عالیه مهرابی از انتشارات سوره مهر و عید در تبعید اثر علیرضا رجبعلی‌زاده کاشانی از انتشارات سوره مهر، را به صورت مشترک اثر برگزیده معرفی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار